Aug 22, 2010

i am a worrier




korang semua, tiqa nak tanya ni,
korang pernah dengar tak orang tua tua cakap kalau mata kanan gerak gerak tandanya ada orang rindu kita, tp kalau mata kiri kita gerak gerak tandanya kita nak menangis..??
korang percaya tak??

dulu masa kecik kecik, bila mengadu kat mama,

maa~ kenapa mata kiri ni gerak gerak??

mama mesti cakap,

haaa~ nak nangis la tuh!

dan tak lama kemudian, mesti ada benda yang berlaku yang buat saya menangis!
contohnya :
  • kene marah dengan abah 
  • kene rotan dengan abah
  • kene cubit dengan mama sebab kacau adik
  • dan sebagainya!
sekarang bila besar entah kenapa benda ni berlarutan!
kalau mata kiri ni gerak gerak mesti tak lama lepas tu saya menangis..
bila dah besar ni, sebab menangis tu dah lain lah, contohnya :
  • tengok cite hindustan
  • gaduh dengan kawan
  • gaduh dengan boyfren
  • gaduh dengan boyfren
  • gaduh dengan boyfren
bila mata kiri ni gerak gerak je, mesti saya jadi tak sedap hati,
semua benda benda pelik bermain dalam kepala otak!
macam macam pikir, teka apa yang akan terjadi sampai saya menangis kejap lagi..
contohnya :

alamak, kenapa ni, nanti bergaduh dengan bubu ke? *lepas tu cepat cepat call dia tanye dekat mana.

aduh! tadi keluar rumah aku kunci mangga tak ehh? lupa lah! alamak! kalau rumah kena rompak macam mana??

aiseyyhh~ kenapa mata kiri ni gerak gerak ni! mana mama ni tak balik lagi.. entah entah eksiden tak!!

haaa~~ teruk betol kan pemikiran saya! macam macam lagi lah benda pelik yang saya selalu pikir bila mata kiri ni gerak gerak.. 
tolong!! sapa yang pandai bagi tau saya..kaunseling saya ke..
rasa macam nak pergi jumpa psychiatrist jek! rasa macam diri ni terlalu paranoid!
kalau korang nak tahu, dah dua hari mata kiri ni gerak gerak..
sampai sekarang saya belum menangis lagi!
aduh~! resah, gelisah risau semua ada!
alah~!! apa lah yang akan terjadi nih! ;''(


p/s : bubu selalu marah sebab dia kata saya selalu pikir bukan bukan.. hehehe~
         sorry sayang!!
.

No comments:

tweet with me

 

This cute little bloggie is Designed by Cik Tiqa Template by Ipietoon Sponsored by Emocutez