Aug 26, 2010

aku jahat, aku sedar, aku mintak maaf

mahu guna "aku" sebagai kata ganti diri.


don't judge a book by it's cover



tak kenal maka tak cinta


ini perangai buruk aku ;''(
aku selalu judge orang dari luarannya,
selalu benci orang bila tengok perangai dia dari jauh,
tak cuba untuk mengenalinya tapi terus membencinya..
macam macam benda buruk aku pikir tentang dirinya..
lagi lagi bila ada segelintir manusia mengutuknya, 
kebencian itu makin membara..


tapi Tuhan maha adil!
Dia telah tunjuk pada betapa tanggapan aku silap..


bila kawan yang aku anggap sayangkan aku "membuang" aku, trust me, it is really hurt!
bila aku rasa yang hanya naja dan koca saja kawan aku,
dia terima aku! ;'')
dia terima tanpa tahu betapa aku benci dia..
jauh di sudut hati, aku malu! malu yang teramat sangat!

pada mulanya, aku cuba menyakiti dia,
untuk lihat apa respond dari dia..
ya tuhan~ dia naif! 
dia tak perasan yang aku tidak menyukainya..
malah, dia mula sayang aku..
mana aku tahu?
aku tahu bila aku nampak dia tulis nama aku dalam list kawan kawan dia yang dia tampal pada fail!


ya Tuhan! apa yang aku dah buat selama ini!
hati aku meronta ronta mahu meminta maaf!


pada suatu malam, tiba tiba, 
Tuhan bantu aku beri kekuatan untuk minta maaf..
aku cerita semuanya!
aku cerita dari A sampai Z perasaan aku pada dia dulu!
aku minta maaf darinya..
aku nampak ada air mata yang bertakung dimatanya..
dia tak sangka ada orang membencinya..
dia sungguh tak sangka..
tapi dia maaf kan aku.. ;'')

selama aku kenal diri dia, dengan lebih rapat
aku perhati dia..
yang aku temui dalam diri dia,
dia naif,
dia lurus,
dia tak perasan apa yang berlaku disekeliling dia,
dia tak ada prasangka buruk pada orang lain,
dia cuma tahu ketawa,
dia tak pernah ambil tahu hal orang,
dia cuma buat kerja dia,
dia langsung tak macam yang aku fikir!


fisha, tiqa mintak maaf..


p/s : aku jahat gile  babi kan?? ;'''(
.

No comments:

tweet with me

 

This cute little bloggie is Designed by Cik Tiqa Template by Ipietoon Sponsored by Emocutez