Jan 22, 2013

Segmen Bloglist Syaifuddin Alias


 


Sudah lama aku mencari - cari segmen yang menarik hatijantunglimpa untuk aku turut serta . Setiap kali terserempak dengan segmen di blog picisan lain , ada saja yang buat aku tak senang . Entah , apa mungkin aku seorang cerewet ? 


Untuk segmen PERTAMA dalam hidup aku setelah bergelar blogger selama hampir 4 tahun , aku mencari segmen yang betul kena dengan jiwa sanubari aku . Yang boleh buat aku tersenyum panjang meleret sambil aku menaip . Yang tak buang masa aku , walaupun aku ada banyak masa terluang . Yang mencabar aku untuk taip sesuatu , bukan sekadar menepek gambar dan mem backlink . Yang betul-betul KAW


Tanggal 22 Januari 2013 pukul 5 petang , Kertas Warna Merah telah menemukan aku dengan segmen ini . Aku rasa sesuatu tatkala membaca . Ada sesuatu yang bermain dalam fikiran . Ada macam satu feeling yang tak dapat aku huraikan . 

KRITIK ! yeaah ! kritik membina ! INI AKU SUKA . Bukan senang kita nak terima kritik orang walaupun itu kritik membina . Bukan senang juga untuk kita meng KRITIK orang tanpa hiris perasaan walaupun niat untuk membina . 


So , here we go . 






A simple Header for A simple Blogger . 

Ini perkataan yang menari-nari dalam kepala aku tatkala melihat Header blog Syaifuddin Alias . Ia terlalu simple . Terlalu ! Its okay to make it simple , but not too simple . 

Gambar . Maybe Syaifuddin Alias ingin meletakkan ciri-ciri lelaki misteri dengan meng edit gambar di header nya . It's okay tapi alangkah cantik kalau gambar ini di ambil penuh sekali dengan kaki , dan tiada shadow tebal di belakang gambar . Gambar ini seolah - olah di edit dengan begitu pantas tanpa meng apply ciri - ciri "mahal" dalam gambar tersebut . 

Riak muka - perfect (lelaki misteri) . Gaya posing - perfect (menunjukkan kuat pendirian)


Blog content . Great ! Aku suka ! Gaya bahasa yang santai dan tak rumit untuk difahami . Sangat informatif . Banyak benda baru yang boleh diteroka tatkala jalan-jalan di setiap entri . Keep up the GOOD work !





Cadangan - Mohon design header baru ye Syaifuddin Alias . InsyaAllah lebih meleTOP !







Sekian sudah kritikan membina saya . No heart feeling okay . Kalau nak kritik saya balik , sila kan . LOVE to hear your comment ! Pada mereka yang nak try kiritik Syaifuddin Alias , boleh tekan SINI . Kritikan hanya dibuka sehingga 31 JANUARI 2013 sahaja ! Jangan lepas kan peluang mengkritik Syaifuddin Alias ya peeps ! 


Bai .

.

Oh , backlink ! Nak bagi MOY , dia suka kritik orang . hehe

.

p/s : perasan tak mukadimah lagi panjang dari isi . Okay , I admit I suka membebel . Kesian bakal suami ! T________T

.


5 comments:

Unknown said...

header...ermm...haha...nanti lah tukar bru..keh3 ..trimas join awak.. :)

nadia farahida said...

nanti ada masa awak tolong kritik blog akak pulak ye ;p

Unknown said...

wuwu ~ malunya lah ! saya ni over sgt eh mengkritik org? sori !!

nadia farahida said...

tak la yang. kadang2 kita kena bersikap jujur. hewhew

Unknown said...

hehe.. btw, saya suka header akak, cume tak reti nk buat mcm tu.. wuwu~

tweet with me

 

This cute little bloggie is Designed by Cik Tiqa Template by Ipietoon Sponsored by Emocutez