Salam semua.
Perh, memang teruja nk bagi Yusuf makan makanan pepejal pertama dia. Plan nk bagi time umur dia 6 bulan, tapi bila tgk gaya dia memang dah ready nak terima solid food. Sekarang umur dia 5 bulan lebih.

Tiqa plan nak ikut planner ni. Ikut 4 days rules. Tengok kesesuaian dia pada makanan tu, dengan bagi makanan yang sama selama 4 hari. So, tiqa mulakan solid food journey pertama Yusuf semalam dengan bubur beras perang campur susu ibu. Yeayyy!!

Yusuf tengok gaya mmg kuat makan dan suka makan. Ikut ibu ayah dia yg mmg hobi makan. Hahaha..

Tengok, dah tembam kan Yusuf ni.
.
Perh, memang teruja nk bagi Yusuf makan makanan pepejal pertama dia. Plan nk bagi time umur dia 6 bulan, tapi bila tgk gaya dia memang dah ready nak terima solid food. Sekarang umur dia 5 bulan lebih.

Tiqa plan nak ikut planner ni. Ikut 4 days rules. Tengok kesesuaian dia pada makanan tu, dengan bagi makanan yang sama selama 4 hari. So, tiqa mulakan solid food journey pertama Yusuf semalam dengan bubur beras perang campur susu ibu. Yeayyy!!

Yusuf tengok gaya mmg kuat makan dan suka makan. Ikut ibu ayah dia yg mmg hobi makan. Hahaha..

Tengok, dah tembam kan Yusuf ni.
.
posted from Bloggeroid












,
, excited sangat sangat sebab dapat pergi honeymoon kat Pulau Tioman ni . Tapi hubby cakap dia rasa tak excited pon nak pergi , sampai menangis Tiqa dalam feri sebab terasa dengan dia


.
. 
Tekejut gila time tu , dia kata next feri dari Jeti Mersing ni pukul 4 petang . Memang tak sanggup la kan nak tunggu sampai pukul 4 petang .
. Alhamdulillah, sampai sebelum feri datang . 




. Hubby tak boleh tengok ikan , dia mesti nak memancing , tu yang dia geram tengok ikan bayan dengan slumber-lumber berenang tepi jeti tu . 

. Susah nak buka , kena ambil masa sikit . Sampai sempat Tiqa snap gambar sekeping .
Tiqa order Nasi goreng seafood 
Mok Teh ni tokey kedai cenderahati , merangkap ibu kepada kawan baik hubby iaitu Tioman
. Mok Teh dengan happy dan ramah berborak dengan kitorang bila tahu yang hubby ni kawan anak dia . Mok Teh baik sangat . Tiqa seronok berbual dengan Mok Teh ! Tiqa beli selipar dari Mok Teh , dapat diskaun ! 
. Tiqa mana pernah tengok semua ni kecuali dalam akuarium . Ni pertama kali tengok ikan secantik ni depan mata , hidup bebas di bumi Allah ni . 

. Nak siapkan diri untuk snorkeling esok ! Yeayy~! 


