Showing posts with label sad. Show all posts
Showing posts with label sad. Show all posts

May 23, 2011

AL - FATIHAH ~

Salam bloggers semua..
Hadoi , dah nak dekat sebulan kot Tiqa tak update new entry ! 
Banyak betol benda nak citer tapi tak ter citer citer lagi !
Busy kalah Obama tahu ! Tiqa baru je habis final exam untuk sem ke enam .
Lagi 1 sem je lagi , lepas tu practical , lepas tu grad . mudah mudahan~
Tak tahu lah macam mana perasaan jadi orang tua nnt ==''

Okay , back to the title .

Kenapa title entry ni AL - Fatihah ? ada orang meninggal ke ??




YE, ada orang meninggal. 
Salah sorang blogger yang blog nye selalu Tiqa jenguk dah meninggal.
Tiqa terkejut sangat ! 
Dah lama Tiqa tak blogwalking, tengok tengok blog dia dah lain..
Rasa terkejut.. Kalau Tiqa cakap, mesti korang kenal. Pemilik blog TelorDibasuh .
Kalau arwah blogwalking, mesti arwah guna nama Telor.



Sebelum Tiqa busy , Tiqa ada pergi blog dia. Time tu dia ada jual T-shirt yang dia design.
Cantik. Tiqa nak beli tapi tade duit time tu..

Walauapapun, Tiqa ucapkan takziah pada keluarga arwah Abdul Hakim Bin Mohd Kamal yang telah berangkat ke rahmatullah pada 19 May 2011. Mari lah kita sedekahkan al-Fatihah pada arwah.


Sesungguhnya maut itu datang tanpa dijangka. Tak cepat walau sesaat , tak lewat walau sesaat. Marilah bloggers sekalian sama sama kita beringat..
.

Mar 26, 2011

Song : Starlight Tears by KYK



Sejak akhir akhir ni busy sangat dengan mid term exam. Semuanya ada 6 paper.  
Clinical Microbiology 2 , Histotechnology 1 and Parasitology 1 absolutely drive me crazy ! Sebab semuanya dalam 1 hari . Tapi alhamdulillah, semuanya dah lepas.  Clinical Chemistry 2 boleh buat, alhamdulillah. CCT [creative and critical thinking] ada masalah sikit. Wuwuwu T_T . Malaysian Studies betol betol mengembalikan memori sekolah dulu, macam paper sejarah ! Well, semuanya dah lepas, sekarang, nak prepare untuk final exam pulak ! ye la tu cik tiqaaaaaaa ==''


Sebelum pergi, dengar lagu ni dulu. Unfortunately, ni yang tiqa rasa buat masa ni. Pathetic gila kn?? :(


the white starlight envelops the tears
the tears fall in the warm wind
do you feel it?
this trembling, quiet whisper that is going your way
i draw you on this white paper
the warm smile holds me
is this love?
even when i close my eyes, i see only you

i will be waiting for you
i will wait for you
i don't want to see the tears of pain anymore
you let me know
this love that's like a lie, i'll never let it go
because that love is you

i'm walking in my memories with you
the tears fill even the deepest area of my heart
what should i do?
even in my dreams, i miss you

i will be waiting for you
i will wait for you
i don't want to see the tears of pain anymore
you let me know
this love that's like a lie, i'll never let it go
because that love is you

please look at me, like the faraway stars
can't you be the one that's in my heart

i will be waiting for you
i will wait for you
i don't want to see the tears of pain anymore
you let me know
this love that's like a lie, i'll never let it go
because that love is you
...........

Jan 29, 2011

serious sedih



Dah jadi tak seronok dah nak bukak facebook. Salah aku ke? Weh, cakap lah kalau aku yang salah. Aku memang selalu tak perasan bila aku buat salah. Apa salah aku weh? Kata kata aku ke? Aku betol betol tak tahu. Status kau macam cakap pasal aku, tapi bila aku tanya, kau cakap tak. Sekarang kau langsung tak tegur aku. Aku tak tahu nak buat apa. Kalau dah tak nak kawan, cakap lah, dah benci aku, cakap terus. Biar aku pergi terus. Tak aku macam orang bodoh tertanya tanya sorang diri macam ni. Aku sedih weh. Dulu kau buat aku ketawa, gelak gelak semua, gurau tak ingat dunia. Sekarang kau buat aku menangis. Dah lama kot aku tak menangis. Dah lama kot aku HAPPY memanjang. Dah lama aku tak rasa tertekan macam ni.




entry ini di taip dengan penuh emosi dan sangat tertekan. Sila abaikan :(
.

Nov 16, 2010

bila saya dah tade, baru awak bole menggatal dgn orang lain taw!

Name aku Amir.. Aku de sorg awek.. Sorg??? huhu.. Awek aku ni mmg lawa giler r!! Sbb die lawa tu r aku ngn membe2 aku berebut.. Nasib aku baik la, aku dpt jugak die....memandangkan aku ni pun kategori org yg handsome.. hahaha..
OOPS! lupe! Name awek aku ni Nadia.. Kitorg x same kampung tp satu sekolah.. Satu hari ni aku dpt twrn smbung blajar kt satu IPTA ni.. Awek aku pn dpt.. Alhamdulillah result SPM kitorg cemerlang walaupun aku pun x percaye boleh dpt 7A.. Hahaha.. Tp mmg giler r.. Walaupun kos yg ditawarkn same, tp aku terlambung kt utara n die lak kt Selatan..

Die ni kuat jeles tu jgn ckp laa.. hidup aku dia yg aturkan.. selama aku satu sekolah dulu, jgn hrp la aku nk kuwa ngn membe2 perempuan aku.. Jgnkn kuwa same, pndg pun x boleh.. Kdg2 aku rimas jugak ngn die.. T aku ckp byk ngn die, mau die marah2 then merajuk.. Benci tul aku.. Aku tau die sygggg sgt2 kt aku. Aku tau die mmg x lyn mane2 lelaki yg cube usyar line die.. Kdg2 aku bengang jugak if ade lelaki yg hntr2 msj kt die walaupun die x reply..

Tp sebenarnye aku ade sorokkan sumthing drp die.. Disebabkan kitorg pun da terpisah jauh, aku mule la nk test market kt utara ni.. Jahatkn? Aku rase bebas!!! Aku pn rase die mcm tu jgk kot.. Yelah, die kn lawa.. Msti r ramai jantan usyar die.. Disebabkan aku nk menutup perasaan prasangka yg buruk2 tu, aku mula r berkawan ngn ramai perempuan kat sini.. Setiap kali org tanye status aku, mesti aku jwb aku single.. Aku selalu kuwa ngn member2 perempuan aku kat sini.. Mmg lagak cm org single.. Aku selalu teringatkan die time aku tgh berfoya2.. Bile wktu mlm sebelum tidur, msti die yg call aku.. Aku? Kdg2 kot.. Tp aku syg sgt kt die.. Aku ckp kt die, membe2 aku kt sini semuanye jantan.. Die ckp die pun same.. Sebelum kitorg end call mst die cerita2 kenangan kami bersama.. Die selalu ckp, "kalau sy da x de baru awk leh gatal dgn perempuan lain".. Kdg2 aku mrh die sbb die ckp yg bukan2 walaupun hakikatnya aku mmg da menggatal da pun.. Kdg2 aku selalu jgk create pergaduhan ngn die.. byk kali die nangis time gaduh2 ngn aku.. pernah tu aku tertengking dia.. kesian die......... 

"SAYA SAYANG AWAK! SAYA NAK AWAK!"
Tibe2 aku terkejut drp lamunan.. Rupa2nye member perempuan aku, Tiqah.. Aku pn dgn bangang aku terima..
Mase duit PTPTN kuwa, aku beli sebijik henpon lg. Satu henpon khas tok msj Nadia, satu g utk Tiqah.. Dlm tempoh aku belajar kt sini, mcm2 tipu aku wat.. Aku tipu dua2 perempuan tu.. Tp hati aku tetap sygkn Nadia.. Mungkin sbb jauh, perasaan tu kdg2 bercampur.. Tiqah pn mcm Nadia.. Sejak aku couple ngn minah ni, aku dah x kuwa ngn member2 perempuan lain.. semuanya kembali mcm mase aku ngan Nadia dulu.. Aku terasa bersalah sgt.. Tp dlm mase yg same aku just nk hilangkan perasaan bosan sorg2 kat sini.. "Kalau la Nadia tau.." Kdg2 aku terfikir nk berterus-terang.. Tp aku x berani.. Kalau dulu aku tidur pukul 1.30, sekarang ni pkul 3.30 kdg2 pkul 4.. Yelah sbb nk gayut dgn dua2.. Semua org x tahu siapa aku sebenarnya walaupun roomate aku sendiri.. Setiap kali aku balik kampung, Nadia x balik.. Yelah.. U dgn sekolah mane same.. Cuti lain2.. Cume ade sekali tu kitorg dpt cuti same2.. Cuti raye kn.. Time aku jumpa ngn Nadia, aku sorokkan henpon satu lg tu kat rumah.. Nadia makin lawa! Berseri2.. Mane2 lelaki tgok gerenti r cair ni.. Nadia ckp cinta die hanya utk aku.. Selama die berpisah dgn aku, die semakin rindu, semakin syg n cintakn aku.. Utk hilang rase camtu, die habiskan mase dgn belajar.. Kdg2 die ckp belajar smpai tau2 da mlm.. Die happy sbb hati aku masih x berubah utk dia sorang.. ERR! aku terasa bersalah sgt.. "Kalau sy da x de, baru awk leh gatal dgn perempuan len tau!" ckp die sambil tergelak2.. Perkataan tu da berjuta kali kot die sebut.. Aku tgok muke die yg lembut tu.. Die bersuara, kalau habis belajar, die nk aku ikat die sebagai tunang.. Pastu die nk kami kerja, kumpul duit byk2 n kahwin then sambung belajar lg.. Beria2 die menceritakan impian die kt aku...

Permainan aku berlarutan sehingga sem yg ke 4...
Pada satu hari ni aku g makan ngn Tiqah mcm biasa... Heboh kampus aku jd tuan rumah untuk satu pertandingan perbahasan antara IPTA. Kebetulan hari ni ulangtahun ke 3 aku ngan Nadia.. Mcm biase aku g mkn ngn Tiqah kt cafe.. Mase Tiqah tgh ambil lauk, aku terniat hati nk cek msj die.. Terhenti jantung aku, berlambak2 msj sorang jantan yg bersayang2 kt  inbox dia.. Aku pn angin r.. Mase Tiqah duduk, aku soal2 dia smpai menangis minah tu.. Sebelum ni x terniat pulak aku nk cek.. Tiqah ckp die ttp sygkn aku.. Aku pun mula terfikirkn Nadia.. Tibe2 ade sekumpulan awek dtg kat meja aku time2 gini la pulak.. X lame pastu aku nmpk Nadia.. Aku menelan air liur..  Rupe2nye, Nadia ambil bahagian dalam pertandingan tu.. Bila Tiqah nmpk ramai2 awek tu dtg kt aku, pelik r die.. N dgn kuasa Allah, semua terbongkar pada saat tu.. N Tiqah sendiri mengaku yg dielah awek aku kt depan Nadia.. Aku tgok Nadia menangis.. Die x bercakap sepatah haram perkataan pun.. Cume die berikan aku sekotak hadiah ulangtahun kami sebelum dia tinggalkn aku.. Aku terus putuskan hubungan aku ngn Tiqah.. Mase aku balik hostel, puas aku call Nadia.. Aku hntr msj berlambak2 kt die.. die x reply pn... Aku sedar, die dah benci aku..

Rupanya Nadia masih menerima aku.. Aku happy sgt2.. Aku berjanji x nk kecewakn die lg.. 2 minggu kejadian itu berlalu.. Org2 sekeliling aku mula menjauhkan diri daripada aku.. Nk2 yg member2 perempuan aku la.. Aku dah x kesah da.. Aku dah berubah.. Aku cuma nk dapatkn keputusan yg cemerlang sampai time akhir sem nanti. Aku nk dptkn kerja baik2.. Apa2 pun aku nk ikat Nadia dulu.. Kdg2 aku berasa malu sgt kt Nadia nk2 bila teringatkn mak ayah dia.. Nasib baik die x pergi report kat mak n ayah dia.. hehe.. Dlm tgh syok2 berangan sambil membelek2 kemeja baru hadiah ulangtahun daripadanya mase hari kejadian tu, tibe2 aku dpt msj drpd member Nadia.. "Nadia eksiden!" Ermm.. Hati aku tibe2 jd x sedap.. Msj kedua drp member die smpai lg.. Terasa panas muka aku bile bace msj tu.. "Nadia da X DE.. Die kne langgar ngan kereta mase lintas jln.." Mcm org gila pas aku bace msj tu.. Aku ambil keputusan balik kejap kampung walaupun terpaksa ponteng kelas..

Aku rase kosong.. Kosong sgt.. Teringat gelak tawa die, teringat suara die, muke die yg lawa tu.. Aku menangis dlm bas.. Aku x peduli ngn org2 yg pndg aku.. Kali ni aku betul2 menyalahkan diri aku.. Semua kenangan aku ngan Nadia bermain dlm kepala aku.. Aku xmampu menahan perasaan sedih ni.. Berulang kali aku bace msj terakhir Nadia mlm td.. "Awk, sy nk tido.. Mcm biase, sy sygkn awk utk selamanye walaupun awk da lukekn ati sy, sy maafkn... Tp ingat! Kalau sy x de baru awk leh gatal ngn perempuan len tau! Hehe.. Nk mrh la tu.. Sy leb awk! Sweet dreamz.."  Ya Allah! Kuatkn hatiku ni.. Semasa aku sampai, jenazahnya belum tiba lagi.. Ye.. Aku pun terus mencoretkan kisah ini.. Semoga menjadi pengajaran kt korang.. Air mata aku berguguran sepanjang mencoretkan kisah ni.. Tapi  aku tau, Nadia x kn kembali da.. X de lg msj Nadia, panggilan Nadia.. X de dah ungkapan "kalau sy x de" tu dah..

Teman2.. Aku mintak sedekahkanlah fatihah utk nya.. Mungkin ada yg memperlekehkn kisah aku ni.. Tp bg aku, inilah kisah yg plg bermakna utk aku.. Utk selamanya aku menyayangi kau, Nurul Nadia bt Zainarruddin..
Mungkin kejap lagi jenazahnya tiba.. Aku nk bersiap2 utk beri penghormatan terakhir buat die yg aku sygi.. Sememangnya cinta die utk aku shgga akhir nafasnya... Aku mampu merelakan pemergiannya... Tabahkn hatiku Ya Allah.... -Al Fatihah..... 



Tiqa : macam kena kat batang hidung sendiri je -_-"

Sep 18, 2010

M. Rajoli meninggal dunia

ish, terkejut saya bila terbaca entry ini di salah sebuah blog kawan..
baru je kelmarin mama dan saya borak pasal M. Rajoli ni..

sumber : harian metro 17/9/10


KUALA LUMPUR: Pelawak dan pelakon terkenal M. Rajoli meninggal dunia di Hospital Ampang di sini, pada pukul 10.55 malam ini akibat penyakit kelenjar kanser otak.
Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Harun Salim Bachik berkata, Allahyarham dirawat di hospital itu sejak tengah malam semalam setelah mengalami komplikasi penyakit itu.
"Allahyarham meninggal akibat penyakit lamanya itu dan dijangka akan disembahyang dan dikebumi di Keramat petang esok," katanya di sini hari ini.


Beliau berkata hampir keseluruhan anggota keluarga Allahyarham berada bersamanya sebelum Allahyarham menghembuskan nafas terakhirnya.


Harun berkata, pemergian Allahyarham adalah kehilangan besar kepada industri perfileman negara kerana Allahyarham adalah 'bintang yang sentiasa menyinar'. M Rajoli atau nama penuhnya Mohd Rajoli @ Mohd Rajab Mohamed, 64, menghidap penyakit kelenjar kanser otak sejak 2007 dan dirawat di Hospital Kuala Lumpur.


Beliau dimasukkan ke HKL pada 10 Oktober 2007 dan dibedah pada keesokannya apabila doktor mendapati komplikasi penyakit di otaknya.


Selepas tiga minggu berada di Unit Neurologi, HKL, beliau dipindahkan ke Hospital Ampang pada 1 November 2007 untuk menjalani rawatan susulan kimoterapi dan fisioterapi sebelum dimasukkan ke HKL semula untuk rawatan radioterapi kerana keadaan jantungnya yang lemah.


Allahyarham terkenal dengan lakonan versatilnya dan pernah membintangi pelbagai drama dan filem antaranya Congkak dan Lembing Awang Pulang ke Dayang.-Bernama



mari kita sedekah Al - Fatihah buat Allahyarham M. Rajoli, semoga rohnya dicucuri rahmat.. AMIN..
.

Sep 8, 2010

Sarang handa-myon ( If we are in love )

korang pasan tak blog ni dah tak mengeluarkan bunyi bunyian lagi? lagu la derr~~ 
saya dah buang sekejap untuk beri laluan pada post ini!!
korang ada rasa sesuatu tak bila dengar lagu dekat blog buruk saya ni dulu?? lagu korea?
rasa sedih sangat kan..?
mesti ada yang tertanya tanya 
  • ini lagu ape?
  • apa maksudnya?
  • lagu dari cerita apa?
  • dan macam macam lagi kn..?? kn..kn??
okay, ce korang lihat video nih..

 
paham ke tidak? 
nah, ini translatenye dalam bahasa inggeris ;P


If We Are in Love (Sarang handa-myon)


If you are in love
Please secretly be single
You can give me this responsibility
I already have another person in my heart
There is no way you can win
There is no where for you to live
Even in the corner of my heart
So here my advice to you:
Leave from me today
No matter how hard it may be
Don't love me like a fool 

*CHORUS*
Everyday I dream
Because my life is for sale
I want to have you
Always being out of sync is my destiny
Please go and get out of the way
The person whom I love
That person clearly is not you 

I know
I can see the sadness in this path
But I can't do it
I can't take that from you
.

Aug 26, 2010

korang mesti baca ini! mesti menangis~

korang, korang semua ingat lagi tak pasal pelajar UM (lelaki) yang meninggal dunia jatuh dari tingkat 5 hostel sebab panjat balkoni sebab nak ambil dompet dengan HP yang tertinggal kat dalam bilik kawan dia??
korang ingat tak???

ya tuhan~!!
tiqa terjumpa cerita di sebalik kejadian!
apa perasaan korang kalau lelaki yang korang sayang meninggal sebab korang??
ya tuhan~ air mata ini mengalir bila baca cerita ini..
korang baca lah!
cerita sebelum kejadian..


updated!!

tiqa baru pasan yang pemilik blog telah delete post die berkenaan cerita di sebalik kejadian yang menimpa allahyarham azmi yang tiqa link kan diatas ni sempena sebulan pemergiannya..
sapa yang sempat baca bertuahlah, tapi sapa yang tak sempat baca, tiqa mintak maaf sebab tak dapat nak buat apa apa..ini pilihan pemilik blog tersebut..
sama sama lah kita sedekahkan al-fatihah buat allahyarham azmi.. 
al-fatihah.


aku jahat, aku sedar, aku mintak maaf

mahu guna "aku" sebagai kata ganti diri.


don't judge a book by it's cover



tak kenal maka tak cinta


ini perangai buruk aku ;''(
aku selalu judge orang dari luarannya,
selalu benci orang bila tengok perangai dia dari jauh,
tak cuba untuk mengenalinya tapi terus membencinya..
macam macam benda buruk aku pikir tentang dirinya..
lagi lagi bila ada segelintir manusia mengutuknya, 
kebencian itu makin membara..


tapi Tuhan maha adil!
Dia telah tunjuk pada betapa tanggapan aku silap..


bila kawan yang aku anggap sayangkan aku "membuang" aku, trust me, it is really hurt!
bila aku rasa yang hanya naja dan koca saja kawan aku,
dia terima aku! ;'')
dia terima tanpa tahu betapa aku benci dia..
jauh di sudut hati, aku malu! malu yang teramat sangat!

pada mulanya, aku cuba menyakiti dia,
untuk lihat apa respond dari dia..
ya tuhan~ dia naif! 
dia tak perasan yang aku tidak menyukainya..
malah, dia mula sayang aku..
mana aku tahu?
aku tahu bila aku nampak dia tulis nama aku dalam list kawan kawan dia yang dia tampal pada fail!


ya Tuhan! apa yang aku dah buat selama ini!
hati aku meronta ronta mahu meminta maaf!


pada suatu malam, tiba tiba, 
Tuhan bantu aku beri kekuatan untuk minta maaf..
aku cerita semuanya!
aku cerita dari A sampai Z perasaan aku pada dia dulu!
aku minta maaf darinya..
aku nampak ada air mata yang bertakung dimatanya..
dia tak sangka ada orang membencinya..
dia sungguh tak sangka..
tapi dia maaf kan aku.. ;'')

selama aku kenal diri dia, dengan lebih rapat
aku perhati dia..
yang aku temui dalam diri dia,
dia naif,
dia lurus,
dia tak perasan apa yang berlaku disekeliling dia,
dia tak ada prasangka buruk pada orang lain,
dia cuma tahu ketawa,
dia tak pernah ambil tahu hal orang,
dia cuma buat kerja dia,
dia langsung tak macam yang aku fikir!


fisha, tiqa mintak maaf..


p/s : aku jahat gile  babi kan?? ;'''(
.

Aug 22, 2010

i am a worrier




korang semua, tiqa nak tanya ni,
korang pernah dengar tak orang tua tua cakap kalau mata kanan gerak gerak tandanya ada orang rindu kita, tp kalau mata kiri kita gerak gerak tandanya kita nak menangis..??
korang percaya tak??

dulu masa kecik kecik, bila mengadu kat mama,

maa~ kenapa mata kiri ni gerak gerak??

mama mesti cakap,

haaa~ nak nangis la tuh!

dan tak lama kemudian, mesti ada benda yang berlaku yang buat saya menangis!
contohnya :
  • kene marah dengan abah 
  • kene rotan dengan abah
  • kene cubit dengan mama sebab kacau adik
  • dan sebagainya!
sekarang bila besar entah kenapa benda ni berlarutan!
kalau mata kiri ni gerak gerak mesti tak lama lepas tu saya menangis..
bila dah besar ni, sebab menangis tu dah lain lah, contohnya :
  • tengok cite hindustan
  • gaduh dengan kawan
  • gaduh dengan boyfren
  • gaduh dengan boyfren
  • gaduh dengan boyfren
bila mata kiri ni gerak gerak je, mesti saya jadi tak sedap hati,
semua benda benda pelik bermain dalam kepala otak!
macam macam pikir, teka apa yang akan terjadi sampai saya menangis kejap lagi..
contohnya :

alamak, kenapa ni, nanti bergaduh dengan bubu ke? *lepas tu cepat cepat call dia tanye dekat mana.

aduh! tadi keluar rumah aku kunci mangga tak ehh? lupa lah! alamak! kalau rumah kena rompak macam mana??

aiseyyhh~ kenapa mata kiri ni gerak gerak ni! mana mama ni tak balik lagi.. entah entah eksiden tak!!

haaa~~ teruk betol kan pemikiran saya! macam macam lagi lah benda pelik yang saya selalu pikir bila mata kiri ni gerak gerak.. 
tolong!! sapa yang pandai bagi tau saya..kaunseling saya ke..
rasa macam nak pergi jumpa psychiatrist jek! rasa macam diri ni terlalu paranoid!
kalau korang nak tahu, dah dua hari mata kiri ni gerak gerak..
sampai sekarang saya belum menangis lagi!
aduh~! resah, gelisah risau semua ada!
alah~!! apa lah yang akan terjadi nih! ;''(


p/s : bubu selalu marah sebab dia kata saya selalu pikir bukan bukan.. hehehe~
         sorry sayang!!
.

tweet with me

 

This cute little bloggie is Designed by Cik Tiqa Template by Ipietoon Sponsored by Emocutez